ابزار وبلاگ

گام یازدهم
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گام یازدهم
تبلیغات انتخاباتی محمدعلی نجفی از اعضای حزب کارگزاران سازندگی و مورد حمایت اصلاح طلبان ‌با انتشار پوسترهای تبلیغاتی کلید خورد.
 گزارش مشرق به نقل از فاطر، تبلیغات انتخاباتی محمدعلی نجفی کاندیدای اصلاح‌طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری دور یازدهم با انتشار پوسترهای تبلیغاتی به صورت غیررسمی کلید خورد.

چندی پیش نیز صفحه‌ای در «فیس‌بوک» با عنوان «هواداران دکتر نجفی جهت شرکت در انتخابات ریاست جمهوری 92» فعال شده بود.

پوسترهای تبلیغاتی آقای نجفی دارای پس‌زمینه «سبز» هستند که شباهت زیادی به پوسترهای تبلیغاتی میرحسین موسوی در انتخابات ریاست جمهوری سال 88 دارند.

پیش‌تر گزارش شده بود که اصلاح‌طلبان برای کاندیداتوری محمدعلی نجفی در انتخابات آتی ریاست جمهوری به اجماع رسیده‌اند.

طبق این گزارش، طیف نزدیک به عبدالله نوری، حزب کارگزاران سازندگی و طیف منتسب به سیدمحمد خاتمی رئیس جمهور پیشین ایران در آخرین رایزنی‌های خود تا این لحظه، محمدعلی نجفی وزیر اسبق آموزش و پرورش را بهترین گزینه برای نامزدی انتخابات پیش‌رو از جانب اصلاح‌طلبان دانسته‌ و بر حمایت از وی اجماع کرده‌اند.

چندی پیش نشریه اصلاح‌طلب «آسمان»، در گزارشی با عنوان «اصلاح‌طلبان وارد انتخابات ریاست جمهوری می‌شوند»، از محمدعلی نجفی به‌عنوان ‌گزینه مطرح این جریان برای انتخابات سال آینده نام برده و تأکید کرده بود که ‌ نجفی در مقایسه با دیگر کاندیداهای احتمالی چهره مقبول‌تر و احتمالاً رای‌آورتری خواهد داشت.

البته آقای نجفی چندی پیش با «فارس» گفت‌وگو کرده و کاندیداتوری خود در انتخابات آتی را شایعه و «گمانه‌زنی دوستان و رسانه‌ها» دانسته و تأکید کرده بود: «‌فعلاً قصد ندارم بیایم و هیچ فکری نکرده‌ام.»

تماس‌های خبرنگار با محمدعلی نجفی بی‌نتیجه مانده و دفتر وی به ما اعلام کرده که آقای نجفی پیرامون انتخابات ریاست جمهوری سال 92 مصاحبه نمی‌کند.

محمدعلی نجفی جزو بنیانگذاران حزب کارگزاران سازندگی از احزاب نزدیک به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص نظام به حساب می‌آید.

نجفی که هم‌اکنون در ‌شورای شهر تهران عضویت دارد، از سال 1360 الی 1364 وزیر فرهنگ و آموزش عالی و ‌در دولت موسوم به سازندگی نیز وزیر آموزش و پرورش بود که در دولت اول سیدمحمد خاتمی به ریاست سازمان برنامه و بودجه منصوب شد.

او در ایام پیش از انتخابات دور نهم ریاست جمهوری هم به عنوان یکی از گزینه‌های احتمالی مطرح بود اما این احتمال هیچ‌گاه به واقعیت نزدیک نشد.

نجفی در سال 1385 توانست به همراه 3 اصلاح‌طلب دیگر به شورای 15 نفره شهر تهران راه پیدا کند.


[ یادداشت ثابت - شنبه 91/7/16 ] [ 8:32 صبح ] [ حامی اصفهانی ] [ نظر ]

رد ادعای مقامات آمریکا توسط جلیلی

 

به گزارش مشرق به نقل از مهر ، سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام گزارشی از آخرین وضعیت مذاکره هسته‌ای با گروه 1+5 ارائه کرد.

وی طی این گزارش ادعای مقامات آمریکایی در مورد پیشنهاد موسوم به طرح 9 گام جمهوری اسلامی ایران را تکذیب کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی اظهار داشت: هیچ‌گونه پیشنهاد جدیدی خارج از چارچوب مذاکرات 1+5 در اجلاس اخیر سازمان ملل متحد مطرح نشده است و ادعای برخی رسانه‌های آمریکایی در این خصوص بی‌اساس است.

نیویورک تایمز در ادعای خود از قول یک مقام ارشد آمریکایی نوشت در حالی که ایران در آخرین اقدام برای حل موضوع هسته ‌ای خود، خواستار حذف تمامی تحریم ‌ها شده است تا در ازای آن تهران نیز تدریجا غنی ‌سازی اورانیوم را متوقف کند، آمریکا این درخواست را غیر قابل اجرا خوانده و آن را رد کرده است.
 
روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در ادامه مطلب خود مدعی شده است : ایران طرحی "9 مرحله‌ ای" را ارائه کرده که بر اساس آن پیشنهاد شده است که غرب گام به گام از تحریم های خود بکاهد تا در این مدت جمهوری اسلامی نیز بخشی از غنی‌سازی اورانیوم 20 درصدی را کنار بگذارد.  تنها در مرحله نهم این طرح و پس از لغو تمامی تحریم ‌ها علیه ایران است که تولید اورانیوم با غنای 20 درصد به طور کامل، به حال تعلیق" در می‌آید.
 
به نوشته این روزنامه آمریکا اعلام کرده که این طرح 9 مرحله ای غیر قابل اجرا بوده و آن را رد کرده است. یک مقام ارشد دولت اوباما به نیویورک تایمز گفته که ساختار این طرح به گونه ای است که در نهایت سوخت هسته ‌ای جمهوری اسلامی داخل ایران می ‌ماند که به ایران این امکان را می ‌دهد که هر زمانی که خواست، برنامه هسته‌ ای خود را بدون فوت وقت از سر بگیرد.
 
 این مقام ارشد که نامش ذکر نشده افزوده است که امکان از سرگیری برنامه هسته ‌ای از سوی ایران بدون اتلاف وقت در حالی است که اگر پس از لغو تمامی تحریم‌ های آمریکا بار دیگر نیاز باشد که تحریم ها اعمال شوند،‌ اجرایی کردن دوباره آن‌ها سال ها زمان می برد.
 
طرح 9 مرحله ‌ای ایران که بر پایه طرح گام به گامی ‌است که پیشتر به اتحادیه اروپا پیشنهاد شده بود. به نوشته نیویورک تایمز، اگرچه آمریکا به طور رسمی طرحی پیشنهاد نکرده اما به نظر می ‌رسد آن‌چه مد نظر آمریکا است، کاملا برعکس طرحی باشد که ایران پیشنهاد کرده است.
 
این روزنامه توضیح می‌دهد که آمریکا خواستار توقف غنی ‌سازی 20 درصدی اورانیوم از سوی ایران، خروج تمام اورانیوم 20 درصدی از ایران و بسته شدن سایت هسته ‌ای فردو است. پس از این اقدامات از سوی ایران، آمریکا و همپیمانانش حاضر می‌شوند برای اجرای پروژه‌های غیرنظامی هسته ‌ای با ایران مشارکت کنند.

[ یادداشت ثابت - شنبه 91/7/16 ] [ 8:14 صبح ] [ حامی اصفهانی ] [ نظر ]

 کلیپ بلوتوثی دعوت از دکتر جلیلی منتشر شد...

دکتر جلیلی=احمدی نژاد منهای حلقه انحرافی

 اولین کلیپ (بلوتوثی) دعوت از دکتر جلیلی با عنوان "از سوم تیر 84 تا 24 خرداد 92"  منتشر شد...

با دانلود این کلیپ از اینجا و انتشار و بلوتوث آن نهضت دعوت از دکتر جلیلی را آغاز می کنیم


[ یادداشت ثابت - دوشنبه 91/7/11 ] [ 10:23 صبح ] [ حامی اصفهانی ] [ نظر ]

پیشنهاد غرب برای ادامه مذاکرات هسته ای با ایران

 

به گزارش مشرق ، کاترین اشتون اعلام کرده که جمهوری اسلامی ایران باید هر چه زودتر دست به اقدامی بزند تا نگرانی‌های بین‌المللی درباره برنامه هسته‌یی‌اش را برطرف کند.

اظهارات اشتون درباره ضرورت برداشته شدن یک گام فوری از سوی ایران، اشاره به درخواست همیشگی گروه 1+5 از ایران از مذاکرات استانبول 2 به این سو است، که خواهان برداشتن یک گام اعتماد ساز از سوی ایران به طور فوری می شود تا زمینه لازم برای تدام مذاکرات در چارچوب یک الگوی گام به گام و مبتنی برعمل متقابل فراهم شود.

گروه 1+5 در بغداد از ایران خواست بست های از اقدامات شامل توقف، تعطیلی و انتقال (توقف غنی سازی 20 درصد، تعطیلی فردو و انتقال مواد 20 درصد به خارج از کشور) را به عنوان گام اعتماد ساز اولیه بپذیرد.

رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز پنج‌شنبه پس از گفت‌وگو با وزیران خارجه انگلیس،‌ چین،‌ فرانسه، آلمان،‌ روسیه و آمریکا در جمع خبرنگاران گفت که ما در حال بررسی موضوع هسته‌یی تهران به تفصیل درباره لزوم این که ایران هر چه زودتر دست به اقدامی بزند صحبت کردیم.

اشتون که به نمایندگی از شش قدرت جهانی با ایران گفت‌وگو می‌کند، گفت که وزیران امور خارجه این کشورها را در جریان گفت‌وگوی اخیرش با سعید جلیلی، مذاکره‌ کننده ارشد ایران در استانبول قرار داده است.

رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که من پس از این جلسه با ایران در تماس خواهم بود تا این روند را ادامه دهند.

یک مقام عالی‌رتبه آمریکایی که خواست نامش فاش نشود گفت که اشتون درباره "گام‌های احتمالی بعدی" که وزیران خارجه شش کشور به آن اشاره کرده‌اند صحبت خواهد کرد. لورن فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه نیز گفت که این جلسه کوتاه بود، زیرا قدرت‌های جهانی در زمینه ایران متحد هستند.

فابیوس در جمع خبرنگاران گفت که ما توافق کردیم که کلمه اصلی "اتحاد" است، اتحاد و اعمال فشار. آن چه مهم است این است که پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل به علاوه آلمان کاملا در زمینه‌ی رفتاری که باید در قبال ایران اتخاذ کنیم متحدند.

تاکید بر ادامه دیپلماسی

خبرگزاری آسوشیتدپرس از قول یک مقام عالی‌رتبه آمریکایی گزارش داد که قدرت‌های ‌جهانی روز پنج‌شنبه تصمیم گرفتند زمینه را برای دور دیگری از مذاکرات با ایران درباره برنامه هسته‌یی‌اش آماده کنند، اما خواستار یک پیشنهاد بهبود یافته از جانب تهران هستند.

آسوشیتدپرس در ادامه گزارش خود نوشت که نه آمریکا و نه سایر شرکای بین‌المللی‌اش آماده کنار گذاشتن دیپلماسی و توسل به اقدام نظامی که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواستار آن شده است، نبودند.

این مقام آمریکایی گفت که ایران باید این بار پیشنهاد بهتری را به میز مذاکرات بیاورد اما تاکید کرد که کشورها نشانه‌هایی برای خوش‌بینی مشاهده کرده‌اند و دیپلماسی هم‌چنان "روش ترجیحی برای حل این مساله" به حساب می‌آید.

این دیپلمات آمریکایی گفت که از اشتون خواسته شده است که با سعید جلیلی تماس داشته باشد، با این حال هنوز تاریخی برای از سرگیری احتمالی مذاکرات 1+5 با ایران تعیین نشده است.


اشتباه محاسباتی غرب

در سوی دیگر معاون دبیرشورای عالی امنیت ملی ایران با اشاره به مواضع و رویکرد غرب در مذاکرات هسته ای تاکید کرده است که جمهوری اسلامی ایران بر استیفای کامل حقوق هسته ای ملت ایران برای برخورداری از همه ظرفیت های فناوری صلح آمیز هسته ای پافشاری می کند.

علی باقری می گوید که جمهوری اسلامی ایران با اقتدار و ابتکار عمل پیشنهاد های خود را برای ادامه گفتگوها در مسکو ارائه کرد که این پیشنهاد ها نیز برای اطلاع افکار عمومی جهان منتشر شد.

این عضو تیم مذاکره کننده ایرانی افزود که پس از گفتگوهای مسکو، دکتر جلیلی در نامه ای به خانم اشتون با اشاره به تاکید ملت ایران بردفاع از حقوق هسته ای خود هشدار داد که دچار اشتباه محاسباتی نشوند، از این رو با توجه به منطق روشن این پیشنهادها، اکنون نوبت 1+5 است که به این پیشنهادها پاسخ دهد.

معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی با اشاره به گفتگوی دکتر جلیلی و خانم کاترین اشتون در استانبول اظهار داشت: در این دیدار با تاکید بر مفاد پیشنهادهای مسکو و تاکید ملت ایران بر حقوق هسته ای خود، از خانم اشتون پاسخ پیشنهادهای جمهوری اسلامی ایران مطالبه شد.


پیشنهاد ایران به 1+5

از سوی دیگر رئیس جمهور کشورمان هم در پاسخ به سؤالی پیرامون سخنان بازتاب برانگیز نماینده کشورمان در آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر این که ایران حاضر است غنی سازی 20 درصد اورانیوم را در مقابل لغو تحریم ها متوقف کند به خبرنگار شبکه بلومبرگ گفت: این پیشنهاد جدیدی نبوده و در حالی است که ایران علیرغم تکلیف قانونی اعضای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اورانیوم 20 درصد برای تولیدات دارویی خود دریافت نکرد و مجبور شد راسا اقدام به تولید آن کند و اعلام کرده است هر زمان که این کالا را بتواند دریافت کند، از ادامه تولید منصرف خواهد شد.

این سخن احمدی نژاد پس از آن بود که علی اصغر سلطانیه در روزهای حضور نمایندگان کشورمان در نیویورک خبر داد که ایران در نشست 19 سپتامبر (29 شهریور) میان کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا و سعید جلیلی، مذاکره‌کننده ارشد ایران با 1+5، پیشنهاد کرده است غنی‌سازی 20 درصدی را در ازای رفع تحریم‌ها علیه ایران متوقف می‌کند.

با این همه پاسخ احمدی نژاد این شرط را نیز یادآوری می کرد که توقف غنی سازی 20 درصد در ازای تأمین آن از سوی طرف غربی خواهد بود.


مخالفت با تعطیلی فردو

علی اصغر سلطانیه نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی چند روز پیش از پیشنهاد ایران برای توقف غنی‌سازی 20 درصدی در ازای لغو تحریم‌ها خبر داده اما در عین حال گفته که ایران مخالف خواسته غرب برای بستن سایت غنی سازی فردو است.

این پیشنهاد موضوع تازه ‍‌ای نیست و پیش تر در مذاکراتی که فروردین ماه امسال در استانبول برگزار شد مطرح شده بود. به گفته سلطانیه این پیشنهاد بار دیگر در مذاکرات غیررسمی هم که اخیرا بین سعید جلیلی و کاترین اشتون در استانبول انجام شده، مطرح شده است.

بعد از این مذاکرات، فریدون عباسی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان هم در یک سخنرانی که در کنفرانس سالانه آژانس بین المللی انرژی اتمی داشت خطاب به غرب گفته بود که روی غنی‌سازی 20 درصدی ایران متمرکز نشوید و آن را یک خطر تلقی نکنید؛ چراکه عمده غنی‌سازی ایران در حد سه و نیم درصد خواهد بود.

ایران غنی‌سازی 20 درصد برای تولید رادیو داروها انجام می دهد و اعلام کرده است در صورتیکه آژانس طبق تعهدات خود این سوخت را تامین کند، غنی سازی 20 درصد را متوقف خواهد کرد.


هشدار درباره پیامدهای سناریوی غرب

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز روز در گفت‌وگو با شبکه خبری بلومبرگ گفته است که اگر این اعتقاد وجود دارد که هرچه ایران را بیش‌تر تحریک کنید، زودتر تصمیم خود را خواهد گرفت، پس من فکر می‌کنم این یک راه بسیار خطرناک است.

لاوروف افزوده که اگر انزوا شعار روز است، اعمال تحریم‌های بیش‌تر و تهدید به بمباران ایران که خدا کند رخ ندهد، باعث می‌شود آن چه که بلافاصله از دست خواهیم داد همکاری ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باشد.

وزیر امور خارجه روسیه یادآور شد: ما با تحریم و تهدید دوباره ایران، تهران را به همکاری بیش‌تر ملزم نخواهیم کرد.

او با دفاع از برنامه هسته‌یی ایران برای دستیابی به چرخه سوخت هسته‌یی آن را «کاملا هم‌سو با معاهده منع گسترش تسلیحات هسته‌یی (ان‌پی‌تی)» دانست و تاکید کرد: «هیچ نشانی از این که ایران تصمیمی سیاسی برای نظامی کردن برنامه هسته‌یی خود گرفته باشد، وجود ندارد.


ایستادگی و بومی سازی

با این وجود آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم تاکنون بارها از تاسیسات هسته‌یی ایران بازدید کرده است، اما هرگز مدرکی‌ دال بر انحراف برنامه انرژی هسته‌یی تهران به سوی تولید تسلیحات اتمی پیدا نکرده است.


مرور بر کارنامه دیپلماسی هسته ای ایران این واقعیت را آشکار می کند که غربی ها با طرح خواسته های نامعقول و غیر قانونی همواره در پی گرفتن امتیاز بوده اند و از سوی دیگر جمهوری اسلامی ایران با ایستادگی و بومی سازی فناوری هسته ای آنها را مغموم خود کرده است.


[ یادداشت ثابت - شنبه 91/7/9 ] [ 1:2 عصر ] [ حامی اصفهانی ] [ نظر ]

آخرین اخبار انتخابات

*مهدی کروبی در پیامی به سران جبهه دوم خرداد از آنان خواسته تا روی گزینه حداکثری سرمایه گذاری کنند. کروبی در این پیام خواستار معرفی سید حسن خمینی به عنوان گزینه مطلوب و حداکثری اصلاح طلبان شده است.

*اخیرا جامعه روحانیت مبارز اقدام به تشکیل کمیته ای جهت بررسی آرایش انتخاباتی جریان های سیاسی و وضعیت کاندیداهای ریاست جمهوری کرده است. این کمیته موظف است کاندیداهای مطلوب را جهت تصمیم گیری نهایی به جامعه روحانیت معرفی نماید.

*سعید حجاریان در جلسه ای مجددا بر ضرورت تشکیل پارلمان اصلاحات تاکید کرده و گفته است:"پارلمان اصلاحات یک ضرورت انکار ناپذیر است که این دستاوردها را خواهد داشت:1-شبکه اجتماعی اصلاح طلبان شکل می گیرد.2-هزینه فعالیت سیاسی برای سران اصلاحات کاهش پیدا کرده و بیش از 300 عضو پارلمان درگیر کار سیاسی و مبارزه خواهند شد.3- پارلمان اصلاحات نماد ملی و کشوری پیدا کرده و از حالت مرکزنشینی و نسخه نویسی خارج می شویم .4-ویترین فعالیت سیاسی ما از وضعیت رادیکال به دمکرات منتقل می شود.

*جلسات هفتگی سعید حجاریان و عبدالله نوری چند هفته ای است که تعطیل شده است. برخی چهره های اصلاح طلب معتقدند با مرکب چموش عبدالله نوری نمی توان به مقصد رسید. طیف دیگری نیز معتقدند ورود نوری برای به قدرت رسیدن طیف اصفهانی کارگزاران طراحی شده است.

*شنیده ایم محمد خاتمی مخالف بازگشت مهدی هاشمی به کشور بوده است. خاتمی معتقد بود بازگشت مهدی هاشمی به منزله بازخوانی مجدد دوران فتنه و امنیتی شدن فضای کشور خواهد شد.


[ یادداشت ثابت - جمعه 91/7/8 ] [ 2:7 عصر ] [ حامی اصفهانی ] [ نظر ]
<      1   2   3   4   5   >>   >
درباره وبلاگ

آرشیو مطالب
امکانات وب

حامیان دکتر سعید جلیلی

آمار وبلاگ گام یازدهم