ابزار وبلاگ

گام یازدهم
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گام یازدهم


[ یادداشت ثابت - یکشنبه 91/4/26 ] [ 8:20 صبح ] [ حامی اصفهانی ] [ نظر ]

 انتخابات ریاست جمهوری چه خبر ؟!

کمتر از یک سال به آغاز ریاست جمهوری یازدهم باقی مانده و هرچند همه گروه های سیاسی شروع فعالیت های انتخاباتی را انکار می کنند اما شواهد نشان می دهند آرایش گروه‌های سیاسی به‌تدریج در حال شکل گرفتن است و وحدت و ائتلاف دغدغه مشترک هر دو جناح سیاسی رقیب یعنی اصولگرایان و اصلاح طلبان است.

در هر حال با وجود این که به نظر می رسد اقبال عمومی مردم با توجه به انتخابات مجلس شورای اسلامی به سمت اصولگرایان است اما در این میان اصلاح طلبان نیز بیکار نیستند و رای زنی ها برای انتخاب کاندیدای اصلاح طلب در محافل سیاسی ادامه دارد.

آخرین وضعیت انتخاباتی اصلاح‌طلبان

در حالی که در محافل سیاسی از محمدعلی نجفی و محمد رضا عارف به عنوان کاندیدا های احتمالی اصلاح طلبان نام برده می شود، نجفی از تشکیل مثلث اصلاح‌طلبی در انتخابات آینده ریاست‌جمهوری خبرداده و گفته : خاتمی، نوری و موسوی خوئینی‌ها که هر کدام نمایندگی یک یا چند گروه اصلاح‌طلب را برعهده دارند باید با یکدیگر به توافق برسند و مدیریت اصلاح‌طلبان را در انتخابات آتی برعهده بگیرند.

نجفی در این تحلیل همچنین خاطرنشان کرد: این سه نفر هر کدام سخنگو و نماینده جریان‌های اصلاح‌طلب هستند و اگر به توافق برسند 90 درصد اصلاح‌طلبان در آن صورت توافق کرده‌اند و مسائل حل می‌شود.

این عضو کارگزارانی شورای شهر تهران با بیان اینکه اصلاح‌طلبان در حال حاضر تشکیلات لازم را ندارد، گفت: اگر اصلاح‌طلبان بخواهند به‌عنوان یک جریان سیاسی در صحنه حضور داشته و کار خود را شروع کنند اولا نیاز دارند یک اتاق فکر برای استراتژی‌های لازم را طراحی کنند و ثانیا یک تشکیلات که بتوانند در آن چارچوب فعالیت سیاسی خود را دنبال کنند.

از سوی دیگر، محمدباقر ذاکری،عضو حزب اعتماد ملی بر این اعتقاد است که محور بودن یک فرد بحثی انحرافی است چرا که مشکلات را حل نمی کند و محور قرار دادن یک فرد دموکراتیک نیست.

وی همچنین از بروز اختلاف شدید بین اصلاح طلبان خبر داده و گفته: زمانی که اصلاح طلبان در رأس قدرت بودند اختلافات شدیدی میان آنان وجود داشت و در انتخابات ریاست جمهوری آینده نیز اختلاف میان آنان بیشتر از گذشته خواهد بود.

عباس عبدی، عضو ارشد جریان اصلاحات نیز با ظهار مخالفت با کاندیداتوری احتمالی خاتمی و عبدالله نوری در این خصوص گفت: اصلاحات خودرویی نیست که بتوان هر روز برای آن راننده‌ای تعیین کرد.

از سوی دیگر در اردوگاه اصولگرایان نیز ، محمد رضا باهنر تحلیل جالبی از وضعیت اصولگرایان در انتخابات ارائه کرده است.

پیش بینی باهنر از انتخابات و وضعیت جامعه مهندسین

دبیرکل جامعه اسلامی‌مهندسین درباره نحوه حضور جریانات سیاسی در انتخابات آینده ریاست‌جمهوری پیش‌بینی کرد که رقابت‌ها در این انتخابات به صورت سه‌قطبی باشد.

از سخنان باهنر چنین بر می آید که وی به وحدت اصولگرایان خوش‌بین نیست چرا که وی معتقد است با توجه به اینکه اصولگرایان در انتخابات مجلس نهم با دو گفتمان وارد شدند شاید قدری سخت باشد که این دو گروه بتوانند با هم برای انتخابات ریاست‌جمهوری به جمع‌بندی برسند.

بر همین اساس، نایب رئیس مجلس هشتم از «رقابت سالم» اصولگرایان و «انتخابات سه‌قطبی» سخن به میان آورد و گفت : اگر دوستان چارچوب اصولگرایی را قبول داشته باشند و اخلاق سیاسی، اخلاق شکست و اخلاق پیروزی را رعایت کنند می‌توانند طی همین گفتمان خود فعالیت‌های انتخاباتی‌شان را شروع کنند.

از سوی دیگر احمد نیک فر، عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین در حالی که بر رسیدن به وحدت تاکید می کند اما در آخر نظر باهنر را تایید می کند.

وی در این خصوص گفته که اصولگراها برای ریاست جمهوری باید به یک فرد برسند. اما تاکید کرده: معرفی کاندیدای واحد میان اصولگرایان را بعید می دانم.

پایداری‌ها از چه کسی حمایت می کنند؟

اما از پایگاه اصولگرایان دولتی که بیشترین آنها را اعضای جبهه پایداری تشکیل می دهند، نیز اخبار جالبی به گوش می رسد.

محمد جواد ابطحی یکی از اعضای جبهه پایداری در اظهاراتی جالب توجه از وحدت اصولگرایان برای انتخابات ریاست‌جمهوری سخن گفته است.این در حالی است که نظر اعضای جبهه پایداری در انتخابات مجلس نهم بر وحدت اصولگرایان نبود و در واقع بسیاری آنها را عامل اصلی وحدت شکنی می دانند.

ابطحی برای تشریح مواضع جبهه پایداری در ارتباط با ورود جریان اصولگرایی به انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: اگرچه جریان اصولگرایی در انتخابات مجلس نهم نشان داد، بعضی اختلاف سلایق، به برخی اختلاف مواضع فکری برمی‌گردد، اما همچنان در عرصه حضور فعال‌تری دارند و خواهند داشت و تلاش دارند با توجه به تجربیات مجلس نهم به وحدت برسند و کاندیدای خاصی را معرفی کنند.

این درحالی است که اسماعیل کوثری، نماینده مردم تهران خبر داده که جبهه پایداری از کاندیداتوری حداد عادل حمایت نمی کند .وی حمایت از سعید جلیلی به جای حدادعادل در انتخابات ریاست جمهوری را برنامه جبهه پایداری دانسته است.

ازسوی دیگر اما فاطمه آلیا عضو دیگر جبهه پایداری هر چند حمایت از جلیلی را رد نمی کند اما آن را منوط به معرفی کاندیداها می داند.

وی در این خصوص گفت: سعید جلیلی رسما جایی اعلام نکرده که کاندیدای ریاست جمهوری می شود یا خیر اما در کامنت هایی که بعد از مذاکرات 1+5 دیده می شد از ایشان تعریف هایی صورت می گرفت که شخصیت مثبتی هستند و در واقع ازاین طریق از کاندیداتوری وی حمایت هایی شده است اما در جبهه پایداری پس از اعلام موجودیت جلیلی به صورت رسمی و بررسی های لازم درباره ایشان و دیگر کاندیداها تصمیم گیری می شود.

از موتلفه چه خبر؟

در این میان حزب موتلفه نیز بیکار ننشسته است و اسدالله بادامچیان، قائم مقام دبیر کل حزب موتلفه اسلامی از معرفی یک موتلفه ای به مردم برای انتخابات خبر داده است.

وی گفته: حزب موتلفه روی هیچ فرد مشخصی تاکنون وارد صحبت نشده است اما آنچه مشخص است یک موتلفه ای را به عنوان کاندیدای انتخاباتی به مردم معرفی خواهیم کرد.

اما محمدجواد آرین منش عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی از عدم وجود احزاب گلایه کرده است. وی در این خصوص گفت: نتیجه عدم وجود احزاب فراگیر و بزرگ ظهور فردی بی صلاحیت و بدون پشتوانه سیاسی در انتخابات می شود که در برابر کسی پاسخگو نیست.

وی همچنین تاکید کرده که تعدد کاندیداها موجب سردرگمی مردم می شود و احزاب روی نامزد اصلح به توافق برسند.

به این ترتیب هر چند گروه های سیاسی با چراغ خاموش فعالیت های انتخاباتی خود را اغاز کرده اند اما به نظر می رسد تنور انتخابات ریاست جمهوری زودتر از موعد مورد انتظار داغ شود.


[ یادداشت ثابت - شنبه 91/4/25 ] [ 10:2 صبح ] [ حامی اصفهانی ] [ نظر ]

دیدار باقری ـ اشمید و امیدواری برای "جدی‌تر" شدن مذاکرات

اخبار رسمی منابع داخلی و 1+5 از توافق باقری و اشمید برای بزگزاری نشست معاونان یعنی مرحله دوم توافق شده در نشست مسکو حکایت دارد. این در حالی است که به نظر می‌رسد روند مثبت مذاکرات کارشناسی زمینه را برای برگزاری نشست معاونان فراهم کرده است.

به گزارش رجانیوز، خبرگزاری‌های ایران امروز اعلام کردند دکتر علی باقری و هلگا اشمید روز سه شنبه 24 مرداد 1391 (24 ژوئیه 2012) در استانبول و در قالب نشست معاونان دیدار خواهند کرد. این دیدار بر اساس توافقی که در مسکو صورت گرفته و پس از برگزاری نشست فنی ـ حقوقی روز سه شنبه 13 تیر در استانبول تنظیم شده و موضوع مورد بحث در آن تعیین دستور کار برای مذاکرات اصلی ایران و 1+5 است.
 
این در حالی است که مایکل مان سخنگوی کاترین اشتون در بیانیه ای که پس از نشست کارشناسی صادر شد، هدف از مذاکرات کارشناسی را «پر کردن شکاف های موجود » عنوان کرده بود، تا به این ترتیب از جدی‌تر شدن طرف مقابل برای حل مسائل با ایران خبر داده باشد.
 
بر همین اساس روز شنبه 17 تیرماه روزنامه گاردین نیز در گزارشی بحث بر سر موضوع غنی سازی 20درصد در قبال پایان تحریم‌ها را دستور کاری مناسب برای مذاکرات آتی ایران و 1+5 عنوان کرده و ژست سختگیرانه اروپا در موضوع تحریم علیه ایران با وجود تمایل به پایان این تحریم‌ها را با هدف ارائه گزارش کار به صهیونیست‌ها ارزیابی کرده بود.
 
در همین حال مایکل لوی، عضو ارشد شورای روابط خارجی آمریکا در بخش علوم و فناوری نیز در مصاحبه‌ای در نشریه فارن افرز به نوعی این عبارات را تکرار کرده و درباره این مذاکرات گفته بود: «من هیچگونه پیشرفت تدریجی، دست کم به معنای دستیابی به یک توافق اولیه، نمی بینم. پیشرفت از نظر من این است که ایران بطور روشن آمادگی خود را برای مذاکره درباره کل برنامه هسته ای اعلام کند و گروه 1+5 نیز تمایل خود را برای بررسی باقی مانده فعالیت های غنی سازی ایران نشان دهد. بعد از این مرحله می توان به مسائل دیگر پرداخت اما این کار دست کم تعریف موضوع مورد مذاکره را تغییر خواهد داد.»
 
به نظر می‌رسد عوارض تحریم‌ها علیه ایران عوارضی نیست که نه تنها در بلند مدت که حتی در میان مدت نیز اعضای 1+5 تمایلی به تحمل آن داشته باشند، این در حالی است که ارائه بسته منطقی و عملیاتی ایران به این گروه نیز عملا به شکاف داخلی 1+5 دامن زده و در صورت جدی‌تر شدن مذاکرات که ـ فضای نشست باقری ـ اشمید اینگونه ارزیابی می‌شود ـ این برگ برنده ایران، تغییرات جدی را در رویکردهای غرب به نفع منافع ایران به وجود بیاورد.

[ یادداشت ثابت - چهارشنبه 91/4/22 ] [ 9:5 صبح ] [ حامی اصفهانی ] [ نظر ]

سیدحسین نقوی حسینی نماینده اصولگرا مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،خبرداد:

پنج گزینه یعنی محمدباقر قالیباف، محسن رضایی، علی لاریجانی، علی اکبر ولایتی و سعید جلیلی برای ورود به عرصه انتخابات ریاست جمهوری یازدهم مطرح هستند.

 


[ یادداشت ثابت - سه شنبه 91/4/21 ] [ 12:29 عصر ] [ حامی اصفهانی ] [ نظر ]

بعد از انتخابات باشکوه 12اسفندماه سال گذشته (انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی) زمزمه های انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد، البته این زمزمه ها در بطن مردم نبود بیشتر در فکر رجل سیاسی شکل گرفت . اما چند وقتی است این زمزمه ها به بچه های حزب اللهی و ارزشی سرایت کرده است و همه تحلیل ها و گمانه زنی هایی درخصوص حضور برخی از افراد می کنند.

حقیقتا اسم بعضی از این افراد که به میان می آید آدم اعصابش خورد می شد آخه این آقایان ...... بگذریم

 

اما تا شنیدیم بعضی از دوستان دارند تلاش می کنند آقای دکتر جلیلی را جهت کاندیداتوری دعوت کنند حقیقتا خوشحال شدیم

این را می گویند کاندیدای مردمی

کاندیدایی که از طرف مردم (تکرار می کنم ازطرف مردم ) دعوت بشود نه با مهره چینی و تبلیغ و روزنامه و سخنرانی تلویزیونی و شهرداری و ..... بازهم بگذریم

 

 

 


[ یادداشت ثابت - دوشنبه 91/4/20 ] [ 2:41 عصر ] [ حامی اصفهانی ] [ نظر ]
<   <<   11   12      >
درباره وبلاگ

آرشیو مطالب
امکانات وب

حامیان دکتر سعید جلیلی

آمار وبلاگ گام یازدهم